דרום אמריקה לכל כיס

מאת: אלן שטרסברג

דרום אמריקה לכל כיס: כך הישראלים מטיילים ביבשת בלי לשבור תוכנית חסכון

דרום אמריקה היא אחד היעדים הנחשקים ביותר על חיילים משוחררים, אבל בהחלט לא רק. צעירים ובוגרים כאחד מגלים עניין ביבשת המרהיבה ונמשכים לנופים, לטבע, לתרבות, לאוכל, לאנשים, למה לא. אחרי צבא, קל לקחת את הפקדון, למלצר כמה חודשים ולטוס כדי להגשים את החלום. אבל ככל שמתבגרים, ההוצאה הזו מתחילה להכביד ואז כל הטיול נצבע בסימן שאלה גדול סביב נושא הכדאיות.

אבל חיים רק פעם אחת, ואם תמיד רציתם את הטיול הזה ונמנעתם רק בגלל העלויות – זה ממש לא חייב להישאר ככה. אפשר בהחלט לתכנן טיול לדרום אמריקה, גם בתקציב מוגבל יותר ומבלי לשבור תוכנית חסכון. הנה כמה טיפים מומלצים שכדאי לקחת בחשבון כדי לצלוח את המשימה:

אקוודור גונגל
  1. תכננו את הטיול מראש
    ככל שתקדימו לתכנן, ותשאירו פחות מקום לרגע האחרון, כך תצליחו להוזיל באופן משמעותי את עלויות הטיול שלכם. למשל, עם תכנון מראש, תוכלו להזמין טיסות מספיק זמן לפני ולהנות ממחירים נוחים יותר. בנוסף, אם תתזמנו את הטיול קצת לפני שמתחילה העונה, או קצת אחרי שהיא מסתיימת, תוכלו לחסוך לא מעט על טיסות, לינה ואטרקציות. גם ליעדים עצמם יש השפעה מכרעת, מדינות מסויימות ינפחו את התקציב בעוד מדינות אחרות יאפשרו לכם לטייל לאורך זמן בתקציב נמוך יותר.
  2. טיסות
    זה לא רק מתי אתם מזמינים את הטיסה, אלא גם לעשות סקר, לבדוק כמה חברות תעופה, לנסות להרכיב טיסת קונקשן ולראות איך בשכלול כל המרכיבים אתם מצליחים לשים את ידכם על טיסה במחיר אטרקטיבי.

3. התניידות
אז הטיסה הארוכה מאחוריכם וסופסוף נחתתם בדרום אמריקה. במהלך הימים הקרובים ודאי תצטרכו להתנייד כדי להגיע לנקודות עניין, טיולים וכמובן גם לעבור בין מדינות. תכנון מדוייק של המסלול יבטיח שאתם תמיד נעים בכיוון הנכון ולא עושים נסיעות מיותרות הלוך וחזור. בנוסף, תמיד בדקו את כל אופציות התחבורה שעומדות לרשותכם ובחרו את האפשרות המשתלמת (אך הבטוחה!) ביותר.

4. לינה
לינה היא אולי אחת ההוצאות הכבדות ביותר בטיול לדרום אמריקה. אם תצליחו לחסוך על הסעיף הזה, הטיול שלכם יוזל בצורה משמעותית. יש הבדל גדול בין לקחת חדר במלון מפנק ובין לבחור חדר במלון צנוע יותר. הבחירה היא כמובן שלכם ותלויה באופי הטיול שאתם מתכננים, אבל אם אתם רוצים לחסוך, כאן זה המקום שכל בחירה שלכם תהיה בעלת השפעה ניכרת על התקציב.

5. אוכל
אפשר לקנות מצרכים ולבשל, אפשר לקנות אוכל רחוב במחיר משתלם, ואפשר לשבת במסעדות, להתפנק ולגלות שאתם חורגים מהתקציב. לא נמליץ לכם לבשל לעצמכם בכל יום, כי ברור שלעיתים אין זמן או יכולת וגם ברור שאוכל הוא חלק בלתי נפרד מהחוויה וחובה לטעום את המטבח המקומי. כמו בכל דבר אחר, גם כאן הכל תלוי במינונים ובאיזונים. עשו את השיקולים שלכם ונסו לתכנן מראש איזה נתח מהתקציב אתם מוכנים להקדיש לנושא הזה.

6. אטרקציות
דרום אמריקה שופעת מסלולי טיול מרהיבים שלא עולים שקל. מנגד, ברור שיש גם הרבה אטרקציות, פארקים, פעילויות אקסטרים וחוויות שלא תרצו לפספס ותצטרכו לשלם עליהן. הרכיבו לכם מסלול שמשלב גם מאלה וגם מאלה. לא כל דבר מצדיק את התשלום ויש המון יופי לראות בחינם. עשו מחקר, בדקו מה אנשים אומרים, האם האטרקציות שאתם מכוונים אליהן שוות את הסכום הנדרש וכך תוכלו לגבש לעצמם טיול שבנוי בצורה חכמה וכדאית.

בונוס: העזרו בשירות שעושה את כל העבודה הקשה עבורכם ובונה לכם מסלול מדויק שעונה על הצרכים ולא חורג ממגבלות התקציב שלכם

אז כן, יש דרכים לטייל בדרום אמריקה מבלי לקרוע את הכיס. אבל כדי להוציא טיול כזה לפועל יש צורך לחקור, לקרא, לבדוק, לתכנן ולגבש מסלול שמצד אחד עונה על הצרכים שלכם ומנגד לא יוצר חור בכיס. זה אפשרי, אבל זה לוקח זמן.

אתם צריכים לדעת איך ומתי בדיוק להזמין טיסה כדי לתפוס מחיר אטרקטיבי.
אתם צריכים לבדוק כמה עולה להתנייד במדינת היעד ומה הדרך המשתלמת ביותר.
אתם צריכים להכיר את אפשרויות הלינה ולבחור משהו שמצד אחד עומד בתקציב ומצד שני ראוי לכסף שלכם ונותן תמורה טובה ואתם צריכים לבדוק על כל אטרקציה מראש כדי להבין במה להשקיע ועל מה כדאי לוותר.

לא לכולם יש את הזמן, היכולת, הרצון והסבלנות לצלול לדקויות האלה, ועבור אלה בדיוק, חברת הטיולים, סול לטינו, מציעה שירות ייחודי של תכנון הטיול מ-א׳ ועד ת׳. במסגרת השירות תפגשו עם אלן שטרסברג, מומחה לדרום אמריקה, שמכיר את היבשת הלטינית כמו את כף ידו, והוא יעזור לכם לבנות מסלול במסגרת התקציב שהגדרתם. היתרון הוא שאתם הולכים לשבת עם מישהו שטייל שם עשרות פעמים, שעזר לאלפי מטיילים ושיודע בדיוק על מה אפשר לחסוך ואיפה אפשר לצמצם מבלי לפגוע בחוויה ובאיכות הטיול.

״לא עשיתי לאלן חיים קלים״, מספרת דפנה כהן מרחובות, ״היה לי תקציב מאד מוגבל ולא הייתי מוכנה להתפשר על המקומות שרציתי לטייל בהם, שזה בעיקר, פרו, ארגנטינה וצ׳ילה. הפגישה איתו ממש עשתה לי סדר. יצאתי ממנו כשיש לי את המסלול שחלמתי עליו ובפחות כסף ממה שתכננתי להוציא״.

ישראלים רבים כבר בחרו בשירות הזה, חסכו אלפי שקלים והגשימו את הטיול שתמיד חלמו עליו. קבעו פגישת יעוץ ובואו תראו איך גם אתם יכולים.