איי גלפגוס – לראות כדי להאמין …

איי גלפאגוס : "פנינת אקוודור"

איי גלפאגוס, הממוקמים בלב האוקיינוס השקט מציעים חוויה ייחודית שאינה נמצאת בשום מקום אחר בעולם. השילוב של נגישות גוברת ומערכת אקולוגית עשירה ומיוחדת הופכת את האיים ליעד מבוקש לכל מי שמחפש חוויה טבעית מרהיבה.

איי גלפגוס, הממוקמים כ-600 מיילים מחופי אקוודור, נותרו סוד טבעי, האיים הוכיחו כיצד בידוד גיאוגרפי יכול להוביל לאבולוציה של מינים חדשים. האיים הפכו למקור השראה לאחת מהתיאוריות המדעיות החשובות ביותר בהיסטוריה. העולם המודרני מוקיר את חשיבותם של האיים לא רק מבחינה מדעית אלא גם כמורשת טבע עולמית שחייבת להישמר. הם מהווים דוגמה בולטת לחשיבות של שמירה על מערכות אקולוגיות ייחודיות, בזמן שהם ממשיכים להיות מעין חלון לתהליכי האבולוציה שעדיין מתמשכים ומעניקים הזדמנות לחקר ולהבנה עמוקה יותר של חיי הטבע.

גלפאגוס

היום ניתן די בקלות להגיע לאקוודור ומשם בטיסת המשך קצרה ולהצטרף ל- 250000 התיירים בעלי המזל הפוקדים את האיים כל שנה וצופים בפלא של עולם החי המתקיים רק באיזור זה של כדור הארץ, הכל נעשה כאן בצורה מבוקרת ומעוררת כבוד כדי לשמור על ״בעלי המקום״ שמעולם לא הורגלו להיות במגע עם בני אדם.
איי גאלפגוס כוללים עשרות איים בטופוגרפיה משתנה עם חופים שלא היו מביישים את הקריביים.

האיים מציעים תצפית ישירה על מיני בעלי חיים ש במקומות אחרים יהיה כמעט בלתי אפשרי, כמו האיגואנות הימיות והצבים הענקיים האיים נותנים הזדמנות נדירה לראות את עולם החי בחופשיותו, בלי הפרעה. המסלולים המתוכננים והפעילויות בשלטון קפדני מבטיחים שהפגיעה באקולוגיה הייחודית תהיה מינימאלית, תוך שמירה על חוויית טבע עשירה ומלאת השראה למבקר.

בין החיות הרבות ניתן למנות איגואנות, צבים ענקיים וצבי ים, כלבי ואריות ים, ציפורים נדירות מכל הסוגים, כרישים, פינגווינים, פלמינגות והכל בכמויות עצומות, בהרמוניה ובקשת של מינים וצבעים.

מעבר לתצפיות המדהימות באיים , איי גלאפגוס הוא אחד מיעדי הצלילה המובילים בעולם. האפשרות לשחות צמוד לאריות ים, לצפות ב"דרקונים" הימיים ממרחק נגיעה, ולהתפעל מהצבים הענקיים שמאכלסים את האיים, הופכת כל צלילה או שייט להרפתקה מרגשת.

אין ספק! טיול לאיי גלאפגוס הוא לא רק הרפתקה טבעית, אלא גם תזכורת לחשיבות של שמירה על הטבע והדרכים שבהן אנו יכולים לחיות בהרמוניה עם העולם הטבעי

*ניתן לטייל בגאלפגוס בכל עונות השנה בגלל היותה ממוקמת על קו המשווה .

*הדרך הכי נוחה ביותר לטייל בין האיים היא במסגרת של שייט לפרק זמן של שלושה, ארבעה או חמישה לילות היוצאים משני האיים המרכזיים : סנטה קרוז וסאן קריסטובל, בנוסף יש גם את האופציה המוזלת יותר המאפשרת ללון באחד האיים ולצאת משם לסיורי יום.