האיים הקריביים – לא רק בטן גב

מאת: אלן שטרסברג

קבוצה של איים חלומיים הפזורים בים הקריבי

✈️ האיים הקריביים הינם קבוצה של איים חלומיים הפזורים בים הקריבי בין ארצות הברית לדרום אמריקה. האיים הגדולים והמוכרים שבהם הם קובה (האי השני בגודלו בעולם), ג'מייקה (בירת הרגאיי העולמית) והרפובליקה הדומינקנית שבשטחה נמצאים חלק מהחופים היפים בעולם.

✈️ האיים הקריביים כוללים בתוכם עשרות מדינות עצמאיות דוברות שפות שונות שביניהן אנגלית, צרפתית וקראולית. בניגוד לתפיסה המקובלת כל אי שונה משכנו וכולל בתוכו תרבויות שונות ומגוונות. ברוב האיים ניתן לטייל לאורך כל חודשי השנה ובנוסף לחופים התכולים ולעצי קוקוס ניתן לשלב פעילויות נוספות רבות ביניהם טיולי יום בג'ונגל, טיפוס על הרי געש, שייט בסירות מפרש ועוד.

✈️האיים הדרומיים ההנושקים לדרום אמריקה של קורסאו , ארובה ובונאר מומלצים מאד במיוחד לחובבי גלישת הרוח. ניתן לגלות ולטייל באיים בצורות שונות ומגוונות כאשר אחת האופציות היא לקחת שיט תענוגות המפליגה לרוב מפלורידה-ארצות הברית ולטייל כל יום באי אחר, אורך ההפלגות משתנה בהתאם למסלול הנבחר אבל נמשך בדרך כלל בין שבעה לעשרה ימים. אופציה נוספת  היא לבחור מספר איים לדלג ביניהם בטיסה קצרה ולשהות מספר ימים בכל אי.

✈️ ברוב רובם של האיים ניתן למצוא בתי מלון בכל הרמות כולל ברמה הגבוהה ביותר הפזורים על קו החוף עם זה על בסיס ארוחת בוקר או ״הכל כלול".

✈️ מישראל ניתן להגיע לרוב האיים בטיסה דרך מבחר גדול של יעדי ביניים באירופה ובארצות הברית.

✈️ הטמפרטורה הממוצעת לאורך כל השנה הינה סביב ה-25 מעלות ומעלה. ניתן להשכיר רכב בכל מקום ולשוטט ברחבי האיים כאשר רוב הפסטיבלים והקרנבלים הגדולים מתקיימים מדי שנה בין החודשים פברואר ואפריל.

✈️ האווירה ברוב רובם של האיים נינוחה ושלווה מאד ומתאימה במיוחד לירח דבש ולטיולי משפחות.